dinsdag 5 juli 2011

Hoe de Eribelle in ons leven komt..??

Met Hemelvaart waren we aan het kamperen. Op de camping stonden ook mensen met een Eriba. Een minicaravan uit de jaren 70. Ik heb gevraagd of ik binnen mocht kijken en ik was meteen verkocht. Wat een leuk, lief, grappig, rijdend bedje is zo'n caravan!
Ik was helemaal enthousiast en heb sterk gewenst dat ik zo'n soort caravan zou hebben. Daarna heb ik mijn wens losgelaten. En wat gebeurt er enkele weken later: Mijn collega geeft aan dat haar ouders van hun caravan af willen die in Frankrijk staat. Dus ik vraag wat voor caravan is dat dan? Een Eribelle, de opvolger van de Eriba, een slagje groter maar nog steeds heel mini.
GEWELDIG! Na wat heen en weer gemail zijn we overeengekomen dat we hem voor 'wat een gek er voor geeft' op gaan halen in Zuid-Frankrijk en vrijdag a.s. is het dan zo ver.

We weten nog weinig, er zijn wat kleine mankementen aan, de banden zouden nog goed zijn. Hij staat in een droog klimaat, onder een zeil. Er is van alles aan boord, potten en pannen en zelfs een wokbrander op een gasfles. We zullen zien.In mijn gedachten heb ik hem al opnieuw ingericht, paars met olijfgroen en gehaakte kussentjes. Eerst maar eens laten keuren en kijken of het onderstel nog deugt, de rest komt dan wel.

Dus meer dan dit is het nog niet...

1 opmerking: